Rozhledna se vypíná na vrchu Pastvisko nad Moravskou Třebovou v místech, kde stávala rozhledna nesoucí jméno knížete Jana Lichtenštejna. Původní rozhledna z roku 1906 byla dřevěná a 23 metrů vysoká. V roce 1916 se stala místem tragédie, když se při bouři zřítila a v jejích troskách bylo zraněno sedm lidí, kteří se zde schovávali před krupobitím. Devítiletá dívenka tehdy na následky zranění zemřela.

Na novou rozhlednu se čekalo až do roku 2009. Vyprojektoval ji Jan Škoda, studie je dílem Antonína Olšiny, jenž navrhl také Dobře ukrytou rozhlednu Járy Cimrmana v Březové nad Svitavou. Je vysoká 27 metrů, má dřevěnou konstrukci, vnitřní ocelové vřetenové schodiště a k ochozu ve výšce 22 metrů vede 120 schodů. Umožní vám překrásné výhledy na Moravskou Třebovou a její okolí, nabídne vám jako na dlani krajinu Orlických hor, Jeseníky, Kralický Sněžník, Zábřežskou vrchovinu a také Bukovou horu. Rozhledna je přístupná zdarma a po celý rok.

Rozhledna PastýřkaRozhledna Pastýřka

Vyberte si: nejpohodlnější nebo nejkratší cestou?

Pro přístup na Pastýřku si můžete vybrat cestu buď nejkratší, nebo nejpohodlnější. Nejkratší vede z náměstí v Moravské Třebové, Bránskou ulicí po červené TZ až pod sjezdovku. Tady po odbočení vlevo začíná náročnější stoupání polní cestou k lesu, podél něhož dál míří vzhůru k odbočce Pod Pastviskem. Zde odbočíte vpravo do stínu lesa, pokračujete po červené a mírným stoupáním přijdete na vrchol k rozhledně. Tato cesta je dlouhá přibližně 2,5 km.

Nejpohodlnější cesta je sice o kilometr delší, ale vyhnete se náročnému stoupání. Začíná opět u náměstí, odkud vede po zelené TZ, společně s červenou až k Písku, dále však pokračuje okolo Vojenské školy, za parkovištěm dál vpravo na lesní cestu, která vás přivede na rozcestí Nad Peklem. Tady se dáte vpravo na Moravskou Třebovou a následuje asi 500 m celkem nenáročného stoupání na Pastvisko.